Webmaster Har Op`t Veld                         Copyright © Stichting”Tussen Roer en IJzeren Rijn”                   Designed bij Har Op`t Veld
Mascotte Stichting
Ardilla
In Memoriam Boudewijn Slaaf
10 februari 2019
De Boudewijn die we kenden rijdende in zijn Mercedes de buurt inspecterend heeft het aardse verlaten. Iedereen kon op hem een beroep doen als er wat moest gedaan worden ,hetzij met schrijven van brieven hetzij indirect contact met gemeente en wethouders Hij stond vele bewoners bij met raad en daad als ze hulp nodig hadden. Niet te vergeten zijn jarenlange inzet bij de W.M.O. raad waar zijn deskundigheid zeer werd gewaardeerd. De hand en spandiensten voor de Senioren vereniging Sta op en Wandel. Zij bijdrage als vice voorzitter van de stichting Tussen Roer en IJzeren Rijn ,zijn jarenlange inzet als vice voorzitter van de stichting bewonersgroep Kitskensberg .e.o. Zijn inzet als lid van de stuurgroep Kapel en niet te vergeten de speelgoed uitleen waar hij actief aan deelnam. Hij had een heel groot netwerk waarvan hij gebruik kon maken.   Boudewijn we zullen jou missen je was een fantastisch persoon en voor ons een vriend Namens het bestuur van de stichting “tussen Roer en IJzeren Rijn” Rust in vrede
Avondfietstocht in en om waterrijk Roermond              Verplaatst van woensdag 26 juni   naar woensdag 3 juli Voor het vierde jaar op rij worden in de zomermaanden  drie zgn. Ommeland- fietstochten georganiseerd in de omgeving van  Roermond. De organisatie berust bij de Stichting Tussen Roer en IJzeren Rijn. Iedereen, jong en oud, is welkom.  De routes zijn ongeveer  25 kilometer lang en lopen door het prachtige Midden- Limburgse landschap. De eerste tocht is op woensdagavond  3-juli 2019.   De route loopt ditmaal richting Maas en Maasplassen.   De Maasplassen zijn ontstaan door grindwinning, voornamelijk in de vorige eeuw. Hierdoor ontstonden grote aaneengesloten plassen, die veel watertoeristen trekken.  De omliggende oude Maasdorpjes, zoals Linne, Heel en Beegden, maar  ook  enkele natuurgebieden, o.a. de Beegderheide ,  zijn hierdoor ook voor toeristen aantrekkelijk geworden.  Datum      :  woensdag  3 juli 2019 Vertrek     :  19.00u  /       Einde : rond 21.00u Start         :  Parkeerplaats Sportpark Kitskensberg (EMS),                             Oude Keulsebaan / Eindstraat,  6045 GB Roermond                                                Deelname :  3 euro / op eigen risico / bij een temperatuur van meer dan 27 graden gaat de tocht niet door, zie daarvoor de actuele informatie op de deze website.
De voor 26 juni aangekondigde fietstocht hebben we i.v.m de te verwachte temperatuur verplaatst naar 3 juli hopend op u begrip