Webmaster Har Op`t Veld                         Copyright © Stichting”Tussen Roer en IJzeren Rijn”                   Designed bij Har Op`t Veld
Mascotte Stichting
Ardilla
Herfstwandeling naar natuurgebied “De Breidberg” zondag 13 oktober 2019 Stichting "Tussen Roer & IJzeren Rijn " organiseert op zondagochtend 13 oktober 2019 een najaarswandeling vanaf de parkeerplaats bij de EMSterreinen naar natuurgebied De Breidberg. Langs de Keulsebaan, richting Duitsland, liggen twee kleine verborgen natuurgebieden. De Breidberg vormt samen met De Driestruik een vrij onbekend natuurgebied dat bestaat uit rivierduinruggen die vele eeuwen geleden door zandstormen zijn ontstaan. Deze streek maakte vroeger deel uit van het heidegebied van de Meinweg. In de jaren rond 1970 heeft de toenmalige Gemeente Melick-Herkenbosch een deel van de heide omgezet in industrieterrein. De natuurgebieden vormen een verbindingszone voor diverse diersoorten. De Breidberg heeft een open karakter en binnen het gebied wisselen bos, stuifduin, heide, bloemrijke graslanden, struikheide en enkele poelen elkaar af. Beide gebieden zijn met elkaar verbonden via een groene zone, en van daaruit via De Meer (ook een groene verbindingszone langs de Keulsebaan) met een derde natuurgebied, namelijk de Kastanjelaan bij Herkenbosch. De gebieden en de verbindingszone herbergen een aantal beschermde diersoorten, o.a. de zandhagedis, de rugstreeppad en de knoflookpad. Ook de buizerd, de torenvalk, de boompieper, de boomklever, de das en de eekhoorn komen er veelvuldig voor. Praktische informatie: Datum : zondagochtend 13 oktober 2019 Tijdstip vertrek : 10.00 uur Tijdsduur : ongeveer 2 –2,5 uur Vertrek vanaf : de parkeerplaats van Sportpark Kitskensberg (voetbalclub EMS) Adres : Oude Keulsebaan 182, 6045 GB Roermond Deelnamekosten : € 3,- per persoon (ter plaatse te voldoen) Overig  Deelname op eigen risico  Indien u aan deze activiteit deelneemt, staat u de Stichting toe de gemaakte foto`s op de website en op Facebook te plaatsen, tenzij u uw bezwaar op voorhand bij de organisatie kenbaar maakt.