Webmaster Har Op`t Veld                         Copyright © Stichting”Tussen Roer en IJzeren Rijn”                   Designed bij Har Op`t Veld
Mascotte Stichting
Ardilla
In Memoriam Boudewijn Slaaf
10 februari 2019
De Boudewijn die we kenden rijdende in zijn Mercedes de buurt inspecterend heeft het aardse verlaten. Iedereen kon op hem een beroep doen als er wat moest gedaan worden ,hetzij met schrijven van brieven hetzij indirect contact met gemeente en wethouders Hij stond vele bewoners bij met raad en daad als ze hulp nodig hadden. Niet te vergeten zijn jarenlange inzet bij de W.M.O. raad waar zijn deskundigheid zeer werd gewaardeerd. De hand en spandiensten voor de Senioren vereniging Sta op en Wandel. Zij bijdrage als vice voorzitter van de stichting Tussen Roer en IJzeren Rijn ,zijn jarenlange inzet als vice voorzitter van de stichting bewonersgroep Kitskensberg .e.o. Zijn inzet als lid van de stuurgroep Kapel en niet te vergeten de speelgoed uitleen waar hij actief aan deelnam. Hij had een heel groot netwerk waarvan hij gebruik kon maken.   Boudewijn we zullen jou missen je was een fantastisch persoon en voor ons een vriend Namens het bestuur van de stichting “tussen Roer en IJzeren Rijn” Rust in vrede
Wandelexcursie op 2e Paasdag in het Roerdal Het Roerdal is een gebied met een rijke cultuurhistorie ; het gevarieerde landschap is verrassend mooi en bezit unieke natuurwaarden. Tijdens een wandeling op 2e  Paasdag zullen gidsen u informeren over historie, cultuur, natuur en andere bezienswaardigheden van een uniek stukje Roerdal. Onderweg kunt u beversporen, libellen, ijsvogels of andere bijzondere diersoorten tegenkomen. Ook passeren we Hoeve Tonnedenhof, momenteel in gebruik als manege.  De geschiedenis van deze hoeve gaat terug tot 1452. De huidige gesloten hoeve stamt uit de 17e eeuw, en heeft, naast een woonhuis en een schuur, een ingangsvleugel met poortgebouw, waarin zich boven de poort een duiventil bevindt.  Het landgoed rondom de hoeve ligt in het dal van de meanderende Roer tussen Roermond en Melick. Een deel is weiland, een ander deel is natuurgebied en opengesteld voor het publiek.. Het is ruige natuur waarin zich ook afgesneden meanders van de Roer bevinden.  Tot de flora behoren o.a.  groot warkruid, geoord helmkruid, kleine egelskop en waterpostelein, terwijl hogerop ook kattendoorn te vinden is. Bij de boerderij huist de steenuil, ook veldleeuwerik en putter komen er voor.  In de afgesneden meanders vindt men o.a. salamanders, padden,bruine kikker en poelkikker. Datum : maandag 22 april 2019  2e Paasdag Start  :  10.00u  vanaf de parkeerplaats van Sportpark Kitskensberg, Oude Keulsebaan 182 / Eindstraat,  6045 GB Roermond. Gratis parkeren. Deelname  € 3.  Deelname op eigen risico. De wandeling duurt 2 -  2 ½ uur en is niet geschikt voor kinderwagens en rollators.  Omdat sommige paden (na regenval) erg nat kunnen zijn wordt goed schoeisel aangeraden. Voor deelname aan deze wandeling dient u goed ter been te zijn.